Újabb e-rolleres fejlesztés érkezhet Miskolcra

Megosztás

Több mint egy fél éve rollerezhetnek bérelhető elektromos eszközökkel a miskolciak. A hathavi tapasztalatok értékelésére Lendvai Tímeát, a Tier mobilitási szolgáltató kommunikációs vezetőjét kérte fel a Borsod24.

A nyár eleje óta Miskolcra költözött európai nagyvállalat, amely a kontinensen több mint 10 ezer eszközt kezel, a helyi önkormányzattal szövetkezve több mint száznyolcvan mikromobilitási pontot alakított ki a városban. Az eltelt időszakban csaknem 13 ezer felhasználó vette igénybe a szolgáltatást – ők a több mint 72 ezer utazásuk során 170 ezer kilométert tettek meg. Egy átlagos miskolci használat hossza 12,7 perc, ami nagyjából 2,5 kilométernek felel meg, ez valamennyivel több, mint a hazánkban mért átlag.

A mintegy háromszázharminc járműből álló flotta e-rollerei okoseszközökre telepíthető alkalmazással bérelhetők. A cég munkatársai folyamatosan monitorozzák, hogy melyik helyszínen mennyire használják ki a helyiek a rollerezési lehetőségeket. Amennyiben azt tapasztalják, hogy valami nem működik, akkor jelzik a városháza közlekedésszervező osztályának.

A tapasztalatok szerint a legfrekventáltabb helyek jelenleg a Széchenyi utca környéke és az egyetem területe, de a szakemberek azt jósolják, hogy a tavaszi és nyári időszakokban Miskolctapolca is fontos helyszín lesz. Érdekesség, hogy a meccsnapokon a DVTK Stadion környéke is komolyabb e-rolleres forgalmat generál.

A kommunikációs vezető kitért arra is, hogy a hideg téli napok a magyarországi időjárási viszonyok között különösebben nem terhelik meg a szerkezeteket, ám egy esetleges, huzamosabb ideig tartó extrém időjárás esetén begyűjtik majd az eszközöket.

Miskolc az ötödik Tier-város volt az országban Budapest, Siófok, Győr és Gödöllő után, ahol ez a szolgáltató ilyen lehetőséget kínált. Képviselőjük beszámolója mentén kisebb-nagyobb meghibásodások valamennyi településen akadnak, ezért is ellenőrzik folyamatosan az eszközök épségét valamennyi akkumulátorcsere alkalmával. A meghibásodott e-rollereket kicserélik, majd Budapesten szervizelik, és amint készek, újra a flottába állítják őket.

A június óta tartó időszak egyébként kellő tapasztalatot szolgáltatott a Tiernek, hogy folyamatosan adaptálódjon a város igényeihez. Most már tudják, melyeket azok a pontok, melyeket szigorúbb ellenőrzés alatt kell tartaniuk.

Mindemellett megtudtuk: a közösségi médiában keringő felvételek dacára kiemelkedő kár eddig nem keletkezett a miskolci flottában. Persze ez nem azt jelenti, hogy a felhasználóktól ne azt várnák el, hogy a felfestett területre helyezzék el a rollert.

Lendvai Tímea elmondta: a borsodi megyeszékhelyen úgy léptek piacra, hogy csak a mikromobilitási pontokon lehetett letenni az eszközöket. Ez a városvezetés részéről nagyon bölcs döntés volt, mert már a kezdeti időszakban ehhez szoktatták hozzá a felhasználókat. Mivel a miskolciak ezt elfogadták, így a Tier nem élt a büntetés lehetőségével. A kommunikációs vezető arról is beszámolt, hogy a rollerekben található GPS-ek némiképp pontatlanok, így nem áll módjukban centiméteres precizitással meghatározni a visszahelyezett eszközök pozícióját.

Ám rövidesen bevezetnek egy olyan fejlesztést, ami azt teszi lehetővé, hogy csak a megfelelően leparkolt járművekről készített fényképpel lehessen lezárni az utazást – a felhasználók által készített felvételeket a Mesterséges Intelligencia értékeli majd. Az új szoftver bevezetéséig viszont csak a lelkiismeretes felhasználókon, a jótevő járókelőkön és a Tier itteni partnerén múlik, hány elfektetett rollerbe botlunk Miskolc járdáin.

Kapcsolódó cikkek